-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:31015 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:24

در مورد عدل خداوند توضيح دهيد؟

يكي از صفات ذاتيه يا صفات فعليهء خدا عدل است ;(1) يعني هر چيزي در جاي خود قرار گيرد و ظلم اين است كه هر چيز در جاي خود قرار نگيرد.

عدل چِبْوَد؟ وضع اندر موضعش ظلم چبود؟ وضع در ناموضعش . ما عقيده داريم خداوند متعال در خلقت عالم و در تدبير و چرخش آن و از جمله پاداش و عذاب , عادل است و ظالم نيست ; يعني مخلوقات خدا همه به جا و مناسب خلق شده و قوانين خدا عادلانه است و حساب و جزا هم عادلانه است . البته بعضي كارهامربوط به ما است , مثلاً اگر شخصي خود را به كار بدي عادت بدهد يا خود را به فلاكت و بدبختي بياندازد, ياكسي در اثر خوردن سمّ يا مادهء خطرناكي , مريض و بيمار شود, اين ها ربطي به عدالت خدا ندارد. بسياي از افرادكه در عدالت خدا دچار شك مي شوند, به خاطر ناملايماتي است كه بر اثر جهالت و ندانم كاري هاي خود وديگران , به وجود مي آورند, كه ربطي به خدا ندارد, مثلاً اگر شما در اثر ندانم كاري يا فراموشي , بيش از اندازه در غذا نمك بريزيد و غذا شور شود, نبايد كسي را مقصر بدانيد يا كسي كه خود را دچار تنش هاي رواني واخلاقي مي كند و مثلاً معتاد و بعد دچار مشكلاتي مي شود, ربطي به عدالت خدا ندارد. خداي متعال هر چيز رادر جاي خود نيكو آفريده است . شوري نمك , سوزندگي اسيد, وجود عقرب و مار و درندگان و رودها و درياهاو باد لازم است . حال اگر باد آمد و خانه اي را خراب كرد يا كسي در دريا غرق شد, از بي عدالتي خدا نيست .خدا به من و شما عقل داده تا از آن به طور صحيح استفاده كنيم .

بنابراين , مخلوقات و قوانين خدا هر كدام در جاي خود نيكو و زيبا است و اين معناي عدالت خدا است .

(پـاورقي 1.مرتضي مطهري , عدل الهي , ص 70 به نقل از مولوي .



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.